Naučte se skvěle prezentovat

Dostali jste v práci za úkol připravit svoji první prezentaci pro klienta či pro nově nastupující zaměstnance? Nebo s prezentacemi už máte zkušenosti, ale víte, že na sobě potřebujete ještě pracovat? Nastudujte si naše tipy, pořádně se připravte, a věříme, že svou příští prezentaci zvládnete, aniž byste půlku sálu unudili k smrti, zatímco druhá by ji přežila jen díky Facebooku nebo četbě zpravodajských serverů.

Dress code aneb šaty dělají zaměstnance

Ne všichni zaměstnavatelé vyžadují striktní „dress code“ – tedy dodržování předepsaných pravidel oblékání v práci. Pro kreativní profese platí trošku jiné zásady, než třeba pro banky. Obecné pravidlo, kterým se můžete řídit, je oblékat se přibližně v podobném stylu, jako vaše vedení. Ne nadarmo se říká: „Oblékejte se tak, jak se oblékají lidé na pozici, které chcete dosáhnout“. Pokud pracujete pro velkou globální firmu, je velmi pravděpodobné, že při nástupu dostanete manuál, ve kterém se přesně dozvíte, jaký typ oblečení či doplňků je zakázaný a bez čeho se naopak neobejdete. Pojďme se však podívat na několik tipů použitelných prakticky v jakémkoliv kancelářském prostředí.

HR-specialista bez praxe: najmout nebo ne?

Jste čerstvým absolventem bez praxe? Ano jistě, někdy jsou pro zaměstnavatele důležitější zkušenosti než vzdělání. Ideální harmonii a cestu k úspěchu zajišťuje spojení praxe a znalostí. Už jste se jistě setkali s pojmem HR – specialista. Ani oni to nemají při hledání práce snadné. Co si však pod tímto pojmem představit? Personalista, referent osobního oddělení, HR officer, HR manažer anebo personální specialista, to je pracovník působící v personalistice.